COVID
W związku z obecną sytuacją związaną z koronawirusem i zagrożeniami z niej wynikającymi, zarząd spółki wprowadza tymczasowo następujące zasady i zalecenia dla wszystkich pracowników KML oraz firm wynajmujących powierzchnię biurowo-produkcyjną:
Reorganizacja pracy
- Ograniczenie do minimum wyjazdów służbowych — wyjazdy krajowe i zagraniczne — odłożenie ich na inny termin.
- Ograniczenie do minimum wizyt gości krajowych i zagranicznych — odłożenie ich na inny termin.
- Ograniczenie kontaktu załogi z kierowcami samochodów ciężarowych do minimum poprzez dopełnienie wszelkich formalności związanych z wysyłką, odbiorem towarów przy kabinie samochodu na placu zakładu — dotyczy to pracowników ochrony (portierzy), działu zaopatrzenia, handlowego, magazynu wyrobów gotowych.
- Ograniczenie liczby pozostałych osób odwiedzjących nasz zakład. Kurierzy — wprowadza się zakaz dostaw zakupów prywatnych na adres zakładu. Kurierzy dostarczający towar dla zakładu będą obsługiwani w obszarze przed wejściem — kurierzy nie wchodzą na teren zakładu, przesyłkę pozostawiają w wyznaczonym miejscu lub kontaktują się za pomocą telefonu (dzwonka). Pracownik ochrony lub opiekun obszaru (logistyka) wskazuje miejsce przekazania przesyłki (informuje osobę zainteresowaną).
- Ogranicza się prowadzenie sprzedaży detalicznej oraz płatności za pobraniem.
- Pomiar temperatury przeprowadza pracownik ochrony lub mistrz zmiany — pracownicy, goście muszą poddać się pomiarowi temperatury. Osoby, u których wartość temperatury wyniesie 37,8°C, nie będą wpuszczani na teren zakładu, a pracownik ochrony — mistrz zmiany niezwłocznie zgłasza ten fakt do Wydziału Kadr i BHP.
- Zakaz opuszczania terenu hali i biurowca w celach prywatnych w godzinach pracy bez zgody Kierownika Działu.
- Wejście na halę produkcyjną będzie zamykane i otwierane w wyznaczonych godzinach.
Nadzór i odpowiedzialność — mistrzowie zmian,- otwarcie 30 min. przed rozpoczęciem każdej zmiany,
- zamknięcie punktualnie o godzinie rozpoczęcia każdej zmiany: 6:00, 14:00, 22:00.
Wejście do biurowca będzie zamykane i otwierane w wyznaczonych godzinach.
Nadzór i odpowiedzialność — portierzy pod nadzorem Kierownika Utrzymania Ruchu,- otwarcie 5:30,
- zamknięcie 15:30.
- Ograniczyć do minimum (do odwołania) szkolenia, spotkania organizowane w obrębie i poza firmą — odłożenie na inny termin.
- Ograniczyć do minimum ilość osób uczestniczących w spotkaniach. Zachować odległość minimum 1 m w trakcie spotkań.
- Zakazuje się wjazdu samochodów na teren zakładu po godz. 14.00. W szczególnych sytuacjach za zgodą Zarządu.
- Wszelkie śmieci wrzucamy do kosza!
Bezwzględne stosowanie się do podstawowych zasad higieny, a w szczególności:
- Częste mycie rąk — myj ręce używając mydła i wody.
- Unikaj dotykania oczu, nosa i ust — dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być skażone wirusem.
- Unikanie bliskiego kontaktu z innymi ludźmi (w tym podawanie dłoni) oraz zachowanie bezpiecznej odległości miedzy sobą, a w szczególności z tymi, którzy kaszla, kichają i mają gorączkę.
- Utrzymanie porządku na biurku — celem pozostawienia dużych, płaskich powierzchni łatwych do umycia.
- Regularne dbanie o czystość urządzeń codziennego użytku przez każdego pracownika — m.in. telefon, myszka komputera, klawiatura, długopisy, kalkulatory, zegarek na rękę, biżuteria itp.
- Przypomina się pracownikom i osobom stale współpracujących z zakładem o podejmowaniu pracy w dobrym stanie zdrowia. Niedopuszczalne jest przychodzenie do zakładu chorym, ponieważ to stanowi zagrożenie dla pozostałej załogi.
- Na terenie zakładu zostały rozmieszczone punkty ze środkami do dezynfekcji rąk i przedmiotów — do użytku i według potrzeb osób przebywających na terenie zakładu.
- Przy realizacji powyższych zasad i zaleceń podstawową kwestią jest zachowanie spokoju i zdrowego rozsądku.
- Powyższe zasady wchodzą w życie z dniem podpisania i jego zapisy obowiązują do czasu odwołania.
Lublin, dnia 17.03.2020 r.